Odwiedza nas 23 gości oraz 0 użytkowników.

Artykuły polecane

Spotkanie z Pawłem Andersem

W dniu 22 kwietnia br. gościliśmy w naszej szkole p. Pawła Andersa - krajoznawcę, podróżnika i autora licznych przewodników, który przyjechał do nas z Poznania.

Tematem prelekcji było: "Powstanie Wielkopolskie 1918-1919 w okolicach Sławy".  W trakcie spotkania z młodzieżą nasz gość przybliżył nam główne fakty i postacie powstania.Skoncentrował się jednak głównie na pamięci o powstaniu i jego poległych żołnierzach, podkreślając jak ważna dla  naszej tożsamości narodowej jest pamięć historyczna.

Małgorzata Rosler

Konkurs

20 kwietnia uczniowie klas maturalnych mieli okazję sprawdzić swą wiedzę z języka polskiego podczas konkursu Bohaterowie lektur szkolnych.

Konkurs ten odbywa się corocznie, celowo tuż przed maturą, gdyż jest to świetna okazja do refleksji nad tym, co już się umie, a co jeszcze należy powtórzyć.

Zadania podzielone były na 7 kategorii, które sprawdzały wiedzę nie tylko o samych bohaterach, ale też o autorach i ich dziełach literackich. Najtrudniejszą kategorią okazała się być ta ostatnia, która wymagała również wiedzy muzycznej- uczniowie odgadywali tytuł utworu poetyckiego,który stał się inspiracją do powstania piosenki. Dodatkowy punkt można było uzyskać za podanie nazwiska wykonawcy tegoż utworu.

Po zaciętej walce jury w składzie; Pani U. Drożdżyńska i Pan M. Wójtowicz, wyłoniło zwycięzców;

I miejsce - Sandra Pierzyńska, klasa IV TAK

II miejsce - Marek Majorczyk, klasa IV TAK

III miejsce - Paulina Grdeń, klasa IV TH

Zwycięzcom i uczestnikom gratulujemy, wszystkim życzymy sukcesu na maturze!

Konkurs przygotowały i poprowadziły Panie; Małgorzata Rosler i Magdalena Kaczmarska.

Magdalena Kaczmarska

Fesiwal Nauki we Wschowie

31 marca br. w I Zespole Szkół im. Stanisława Staszica we Wschowie odbyła się kolejna edycja "Festiwalu Nauki". Naszą szkołę reprezentowała grupa uczniów z klasy 4 TAK i 1 LO.

Wykłady zaczęły się o godzinie 10:00. Klasa TAK była na wykładzie : „Architektura krajobrazu – w trosce o estetykę i funkcjonalność otoczenia” . Natomiast LO uczestniczyła w wykładzie: "Kryptografia okiem matematyka", podczas którego poznaliśmy metody szyfrowania i deszyfrowania tekstów.  Był on  prowadzony przez Pana Sebastiana Czerwieńskiego. O godz. 12:00 odbył się kolejny, ostatni wykład dla obu grup: "Nanotechnologie w medycynie" prowadzony przez Pana Mirosława R. Dudka. Podczas tego wykładu poznaliśmy nowe dziedziny fizyki jak np. fizyka medzyczna i fizyka kosmiczna.Wykładowcy przyjechali na festiwal z Uniwersytetu Zielonogórskiego. Dzięki tej jednodniowej wyprawie do szkoły we Wschowie, odkryliśmy kolejne oblicza nauki .

Paula Wacińska kl. I LO

Powiatowy Turniej Piłki Nożnej

11 czerwca br. na stadionie miejskim odbył się Powiatowy Turniej Piłki Nożnej, w którym udział wzięła młodzież z naszej szkoły oraz z dwóch zaprzyjaźnionych szkół wschowskich: I Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica i I Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana.

Naszą szkołę na boisku reprezentowali: Bakusiewicz Paweł, Jurkiewicz Sylwester, Rohatyński Sebastian, Dzięcioł Paweł, Kruszyński Sebastian, Unierzyski Marcin, Kępka Patryk, Ruliński Adrian, Klas Mariusz, Słodkowski Krzysztof, Jędrzejewski Robert, Pawłowski Patryk, Derdzikowski Maksymilian, Kołuda Bartosz, Olejnicki Dominik, Malinowski Rafał.

W ramach turnieju rozegrano trzy mecze, wyniki są następujące:

ZSP Sława -  I LO im. T. Zana      4:0

I ZS im St. Staszica - I LO im T. Zana   2:1

ZSP Sława  -  I ZS im. St. Staszica    1:1

Wygrana w pierwszym meczu i remis z I Zespołem Szkół pozwoliły nam na zajęcie I miejsca w turnieju! Na II miejscu uplasował się Zespół Szkół im. St. Staszica, a na III miejscu I Liceum Ogólnokształcące.

Piotr Kolman

Dzień Sportu dla Przedszkolaków

Dnia 3 czerwca kolejna grupa przedszkolaków z Przedszkola Samorządowego w Sławie odwiedziła naszą szkołę w ramach Dnia Sportu dla Przedszkolaków.

Dzieci z grupy II chętnie brały udział w rozmaitych konkurencjach sportowych. Młodzi sportowcy z uśmiechem na twarzy podejmowali się wszystkich wyzwań. Podczas spotkania naszej młodzieży z przedszkolakami, któremu towarzyszył ciągły śmiech maluchów, wyraźnie odczuwalna była zdrowa sportowa rywalizacja.

Uczniowie naszej szkoły: Paulina Błaszak, Jolanta Sobczak, Renata Puszkarz, Waldemar Górny i Tomasz Florian wzorowo zajęli się młodszymi kolegami, bardzo ciepło ich przyjęli i na zakończenie wręczyli medale.

Dzieci były wyraźnie zadowolone z zajęć sportowych. Następnie miały możliwość poczuć się przez chwilę jak prawdziwi uczniowie, zasiadając w jednej z klas za szkolnymi ławkami.

Paulina Błaszak, Jola Sobczak III TAK

Miedzynarodowy Dzień Ochrony Środowiska

9 czerwca br. w Sławie odbyła się konferencja z okazji Międzynarodowego Dnia Ochrony Środowiska

Na tej uroczystości  swoją obecność zaznaczyli również uczniowie ze Szkolnego Koła Ligi Ochrony Przyrody naszej szkoły.  Uczniowie przeprowadzali  krótki konkurs  dla uczniów ze szkół w naszej gminie.

Wszyscy dzielnie odpowiadali na pytania z zakresu znajomości zagadnień ochrony środowiska.

Joanna Adamczewska

Wiosenna filharmonia

W czwartek, 5 marca br., wyjątkowo na trzeciej lekcji, gościliśmy ponownie artystów z Lubuskiego Biura Koncertowego.

Zagrane przez nich "Cztery pory roku" to najsłynniejsze dzieło mistrza, którym był Antonio Vivaldi.

Podczas przedstawienia uczniowie poznali nieco historię i twórczość muzyka, a ponieważ pogoda za oknem jeszcze nie do końca daje nam oznaki wiosny, to dzięki fragmentom utworów takich jak: "wiosna", "lato", "śpiew ptaków", czy "burze wiosenne" mogliśmy poczuć już nadchodzącą wiosnę.

Katarzyna Żarczyńska kl. I LO

Koniec roku szkolnego

26 czerwca br. nastąpiło uroczyste zakończenie roku szkolnego 2014/2015.

W tym dniu pożegnaliśmy także absolwentów Zasadniczej Szkoły Zawodowej - klasy III ZWA i III ZWB.

Mamy nadzieję, że wakacje upłyną  uczniom i nauczycielom bezpiecznie i szczęśliwie i spotkamy się wszyscy w komplecie 1 września.

Ratownicy kontra siedmiolatki

W czwartek 18 czerwca odbyło się spotkanie jednej z pierwszych klas szkoły podstawowej z naszymi szkolnymi ratownikami.

Niezawodne ratowniczki z II LO i I LO: Sylwia Sobczak, Gosia Paczkowska oraz Paulina Chudak pokazały uczniom z klasy IF kilka podstawowych ćwiczeń z zakresu pierwszej pomocy. Okazało się, że pierwszaki posiadają sporą wiedzę na temat resuscytacji, bardzo dobrze znają także  numery alarmowe. Siedmiolatki z zainteresowaniem słuchały o pracy ratowników. Miały możliwość zadawać pytania oraz przyjrzeć się bliżej akcesoriom, z którymi na co dzień pracują ratownicy.

Sylwia Sobczak

Wycieczka dla najlepszych uczniów naszej szkoły

W czwartek, 25 czerwca, odbyła się wycieczka dla najlepszych uczniów i sportowców naszej szkoły. W tym roku pojechaliśmy w Góry Izerskie, do Świeradowa-Zdroju.

Ok. godz. 7 odbyła się zbiórka na parkingu obok szkoły i została sprawdzona lista obecności przez organizatora wyjazdu, p.Marcina Roslera.

Wraz z nim, jako opiekunowie, pojechali również p. Lidia Szumska oraz p. Sławomir Basiński.

W autobusie spędziliśmy około 4 h, z krótką przerwą. Połowa osób spała, a druga część, mimo wczesnej pory, była już pełna energii do zwiedzania. W drodze p. Marcin podawał nam informacje dot. geografii oraz historii.

Przejeżdżaliśmy obok Zamku Czocha, który cieszy się sławą w Polsce i nie tylko (jest we "władaniu" wielbicieli Harrego Pottera). Nie mieliśmy czasu, aby go zwiedzić, więc podziwialiśmy jedynie to, co było w zasięgu naszego wzroku.

Kilka razy zdarzyło się kierowcy zjechać w złą uliczkę, jednak była to wina braku oznakowania. Przed godziną 11 wjechaliśmy do malowniczego Świeradowa-Zdroju.

Pierwszym i najważniejszym punktem wycieczki było "zdobycie" szczytu Stóg Izerski. Mimo, iż wjechać można koleją gondolową, my ambitnie weszliśmy. Góry Izerskie są znane z niezbyt wysokich i łagodnych wierzchowin, więc podejście nie wydawało się takie trudne.

Początkowa, ciągła "wspinaczka" pokonała jednak kilkoro z nas. Osoby te, wraz z opiekunami, zeszły do centrum miasta. Większość podjęła się zadania i szła dalej wraz z p. Marcinem. Wielu z tych odważnych na pewno zapamięta ścieżkę - skrót, gdzie odcinek był tak wyboisty, że połowa dziewczyn wpadła w wielką kałużę błota. Mimo ubrudzonych spodni i butów wszyscy dzielnie pięliśmy się na szczyt. Po dojściu do schroniska mieliśmy przyjemność podziwiać piękne widoki otaczające nas z każdej strony. Do godziny 15 spędziliśmy czas robiąc zdjęcia i odpoczywając. Droga powrotna była z górki, a więc nie tyle łatwiejsza, co szybsza. Czas gonił, dlatego gdy znaleźliśmy grupę "cieniasów", która nie zdobyła szczytu, od razu ruszyliśmy w stronę autobusu, aby dojechać do kolejnej atrakcji, czyli Zamku Grodziec. Uczniowie protestowali ze zmęczenia, lecz ujrzawszy zamek wybudowany na wygasłym wulkanie, szybko opuścili autobus wraz z kierowcą. Po wykupieniu biletów mogliśmy zwiedzić Zamek Górny, to znaczy: dziedziniec, wieże, sale zamkowe, korytarze, ganki, donżon, oraz teren wokół. Byliśmy zmęczeni, bo wszyscy biegali jak dzieci po zakamarkach zamku, zastanawiając się, czy ktoś (coś) w nim straszy? Każdemu się podobało. Po godzinie 17 ruszyliśmy w drogę powrotną. Byliśmy tak głodni, że w Polkowicach zatrzymaliśmy się, aby zjeść posiłek w McDonaldzie i odebrać szklankę z nowej kolekcji.

Przed godziną 21 dojechaliśmy do Sławy. Cali i zdrowi, tylko wykończeni. Wycieczka zakończona sukcesem. Warto było!

Kasia Żarczyńska kl. I LO

21 marca br. z okazji Pierwszego Dnia Wiosny klasa I TH zorganizowała konkursy na "wiosenną kanapkę" oraz najlepiej przebraną klasę.

W konkursie "kulinarnym" udział wzięły reprezentacje dziewięciu klas:1LO, 2 LO, 3 LO, 1 TŻiUG, 2 TAK, 3 TAK, IV TŻ, I ZWA i IZWB.

Jury w składzie: Magdalena Filipek, Iwona Chwałkowska, Sławomir Basiński, Radosław Puton i Joanna Bączkiewicz oceniało wygląd kanapek oraz walory smakowe. Po burzliwych obradach wyłoniono zwycięzców:

I miejsce zajęli Przemysław Kiciński i Bastian Skrzyczyński z klasy I ZWA

II miejsce zajęły Marta Kowalczuk, Małgosia Frąk i Sandra Wojciechowska z klasy III LO

III miejsce zajęli Kasia Wąsiak, Maja Klisz i Marek Majorczyk z klasy III TAK

Kanapki były piękne i smaczne!

W drugim konkursie na najlepiej przebraną klasę udział wzięły I LO, I TH , I TŻiUG i III TAK. Jury w składzie dyr. Edward Boks, Joanna Swędrak, Magdalena Kaczmarska, Małgorzata Rosler, Dominika Poprawska i Krystian Augustyniak oceniało pomysłowość klas oraz ilość przebranych uczniów.

I miejsce - biwak w Tarnowie Jeziernym - przypadło klasie I LO

II miejsce - klasowe wyjście na kręgle - klasy I TŻiUG oraz I TH

III miejsce - klasowe wyjście na kręgle - klasa III TAK

Serdecznie dziękujemy klasie I TH za zorganizowanie konkursów, a wszystkim uczestnikom za udział!!!